عرق النسا چیست؟

سیاتیک در طب سنتی به عرق النسا معروف است. عرق النسا ، رگی است که از کمر شروع می‌شود و از پشت پا تا پنجه می‌آید. پماد عرق النسا که نام آن برگرفته از نام قدیمی سیاتیک بوده و در کاهش و درمان دردهای مفاصل بسیار مفید و موثر است، حاصل ۳۰ سال تجربه و تحقیق در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی در شرکت داروسازی شفای کردستان می‌باشد. در ادامه با مطلب سایت سالم بازار برای معرفی این محصول معجزه‌گر همراه باشید.

پماد عرق النسا روغنی است که از ترکیب بهترین گیاهان دارویی تهیه شده است. کیفیت و تاثیرگذاری این محصول بارها به آزمایش شده است و با توجه به ترکیبات منحصر به فرد آن به عنوان بهترین راه درمان طبیعی و گیاهی بیماری‌های آرتروز، دیسک، سیاتیک، واریس، روماتیسم و دردهای مفصلی و شکستگی شناخته می‌شود. استفاده از روغن گیاهی عرق النسا همچنین به بهبود و تسریع گردش خون در موضع درد کمک می‌کند. با استفاده صحیح و مستمر از این محصول در دوره درمان، تفاوت کیفیت و اثر بخشی آن را احساس خواهید کرد. پماد عرق النسا در میان مصرف کنندگان بسیار مورد پسند واقع شده و پس از یکبار استفاده و مشاهده تاثیرات عالی آن، اکثر مصرف کنندگان برای استفاده مجدد از آن علاقه نشان می‌دهند.

ویژگی‌های برجسته عرق النسا

۱-تهیه شده ازبهترین گیاهان دارویی

۲-تسکین و درمان موثر دردهای عضلانی و مفاصل

۳-کمک به تسریع گردش خون در موضع درد

۴-تقویت عضلات و مفاصل استخوانی

 

پماد عرق النسا - درمان درد مفاصل - درمان دیسک - درمان سیاتیک - درمان آرتروز - درمان واریس - سالم بازار

 

خواص ترکیبات موجود در پماد عرق النسا

پماد عرق النسا تهیه شده از بهترین گیاهان دارویی همچون روغن سقز خالص، دارچین، سورنجان، زنجبیل، زبان گنجشک، بابونه، ختمی، اکلیل الملک، اشق، جاوشیر، مقل، سرکه طبیعیو روغن شبت (شوید) تشکیل شده است و تاثیر مطلوبی در تسکین درد و درمان مشکلات استخوانی، عضلانی و مفصلی از قبیل سیاتیک، دیسک، آرتروز، رماتیسم، واریس، درد شکستگی و کوفتگی دارد. در ادامه به بررسی خواص گیاهان دارویی موجود در عرق النسا می‌پردازیم.

روغن سقز

روغن سقز به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان بسیار موثر است. این روغن جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ‌ها می‌شود که باعث می‌شود واریس بتدریج از بین برود. علاوه بر این از دیدگاه حکمای طب سنتی استفاده موضعی آن می‌تواند به درمان استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه‌ای کمک کند.

دارچین

یکی از فواید دارچین خاصیت ضدالتهابی آن است. این ماده مفید، گرفتگی عضلات را از بین برده و درد ناشی از آن را تسکین می‌بخشد.

سورنجان

طبیعت این گیاه، گرم و خشک است. ماده موثر این گیاه به نام کلشیسین در طب جدید و قدیم به عنوان بهترین داروى ضد نقرس شناخته شده و داروهاى اختصاصى که براى معالجه این مرض ‍ وجود دارد همگی حاوی ترکیبات گل، پیاز و بذر سورنجان می‌باشد. یکی از مهمترین خواص سورنجان، استفاده از آن براى معالجه سیاتیک است. استفاده از ضماد سورنجان برایتسکین درد استخوان و فرو بردن ورم‌ها مفید است. از سورنجان برای درمان ورم مفاصل و روماتیسم نیز استفاده می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهاب و ضد درد بوده و شفا دهنده بیماری آرتروز است. زنجبیل باعث بهبود گردش خون، شل شدن عضلات و برطرف شدن گرفتگی آن‌ها می‌شود.

زبان گنجشک

طبع این گیاه گرم و خشک است و برای نقرس، تسکین درد رماتیسم ، گرفتگی عضلات و آرتروز مفید است.

بابونه

استعمال موضعی روغن بابونه برای از بین بردن کمردرد ، درد مفاصل و نقرس مفید موثر است. همچنین بابونه ضد التهاب است و به همین دلیل باعث تسکین و تخفیف درد مفاصلمی‌شود.

ختمی

ضماد برگ ختمی در برطرف کردن درد سیاتیک و التیام شکستگی‌ها مفید است. ختمی رعشه را برطرف می کند و تورم را کاهش می‌دهد.

 

پماد عرق النسا - درمان درد مفاصل - درمان دیسک - درمان سیاتیک - درمان آرتروز - درمان واریس - سالم بازار

 

اکلیل الملک (ناخنک)

در طب سنتی ایران و طبق نظر ابن سینا طبع گیاه ناخنک گرم و خشک است و در کتب طب سنتی به آن اکلیل الملک نیز گفته می‌شود. به منظور تسکین و رفع درد روماتیسم و دردهای مفصلی استفاده از ضماد ناخنک و دارچین توصیه شده است. همچنین ناخنک ورم‌های سفت را نرم می‌کند.

جاوشیر

جاوشیر صمغی است که از گیاهی به همین نام گرفته می‌شود. متعادل کننده سلسله اعصاب می‌باشد. به منظور درمان مفاصلی که در اثر ضرب خوردگی سفت شده است، ترمیم و تسکین درد استخوان شکسته، تسکین درد سیاتیک، درد مفاصل و نقرس استفاده از جاوشیر به صورت ضماد مفید است. 

اشق

گاهی اوقات در طب سنتی از این گیاه به همراه دیگر گیاهان برای درمان آرتروز و تورم مفاصل، سیاتیک و درد کمر استفاده می‌شود. در مداوای کمردرد و بیماری‌های عصبی سرد نیز به کار می‌رود.

مقل

مقل طبق نظر حکمای طب سنتی از نظر طبیعت خیلی گرم و خشک می‌باشد. برای نقرس و درد پهلو مفید است و ضماد آن ملین ورم‌ها می‌باشد.

سرکه طبیعی سیب

سرکه طبیعی در کاهش درد زانو می‌تواند مفید واقع گردد. با توجه به اثر آن ، سرکه طبیعی سموم مضر در مفصل زانو را از بین می‌برد و به کاهش درد آن کمک شایانی می‌نماید. پتاسیم موجود در سرکه طبیعی مانع از رسوب کلسیم در مفاصل شده و در نتیجه از ایجاد درد در استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. علاوه براین سرکه طبیعی دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و کلسیم است که هر کدام از این مواد مانع وخیم‌تر شدن دردهای مفاصل و آرتروز می‌شود.

روغن شبت (شوید)

روغن شبت (شوید) از بین برنده سردی و رطوبت اعضا، نافع در درد مفاصل، از بین برنده چربی‌ها و رطوبت‌های لزج زیر پوست، تسکین دهنده درد مفاصل، اعصاب و نرم کننده سفتی‌​ها می‌باشد.

دستور مصرف روغن گیاهی عرق النسا

روزی۲ الی۳ بارمحل درد را با روغن گیاهی عرق النسا چرب نموده و آرام آرام مالش داده تا روغن کاملا جذب شود.در افرادی که برای واریس پا از آن استفاده می‌کنند بهتر است که که روغن را روی ساق پا از پایین به طرف بالا مالش دهند تا به جریان طبیعی خون کمک کند. 

توجه: در زمان استفاده از پماد عرق النسا از مصرف ماست و دوغ کهنه و ترش (ماست تازه هم مگر به مقدار کم)، پنیر و ترشیجات (در صورت امکان همه سردی‌ها) پرهیز نمائید تا اثر بخشی آن را در زمان کمتری مشاهده نمایید. همچنین ماندن آب و رطوبت در اطراف محل درد اصلا توصیه نمی‌شود. 

نکته: مصرف این روغن در کنار یکی از روغن‌های اسپند، فلفل قرمز یا سیاه دانه تاثیر بسزایی در کاهش درد و تسریع درمان خواهد داشت.